Läser du så skriver jag!

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Emma - 12 oktober 2009 22:52

.. efter en jättetrevlig kväll först med jobbet och sen med Bettan och Underbar..


Ligger nu i sängen och pratar med Nära nära, och ska sova snart har sjukt ont i huvudet fortfarande... Har tagit tabletter som tydligen var så starka att jag sluddrar.. För någon alkohol har jag inte druckit ikväll utan jag har hållt mig till Loka citron hela kvällen..


Har massa att berätta men orkar inte det nu..


Så god natt och sov så gott!!



Av Emma - 12 oktober 2009 19:30

..just nu sitter på Eken tillsammans med Underbara och väntar på Bettan ;)..


Ja det märker ni ju sen när jag kommer hem om jag har gjort det ;)

Av Emma - 12 oktober 2009 15:03

.. jag och Bettan tillsammans..


Vi åkte på en förra året, 1 vecka i Bulgarien med 2 andra tjej kompisar och 3 killkompisar.. I år planerar vi att åka själva det blir mindre intriger och rent ut sagt skit då..


Vi kommer troligen åka till samma resemål och samma hotell för vi bara älskade det.. =)..


Jag vet att grabbarna planerar en resa oxå till samma ställe, men dom bokar sin resa och vi våran.. Är det så att det finns intresse för andra att följa med så får dom boka själva.. Vi kommer bara ta hänsyn till vad vi två vill göra..


Jag längtar Bettan gör du??



Här bodde vi förra åren Golden Sands Slavey hotell =)

Av Emma - 12 oktober 2009 14:37

Mette, som är en av mina bästa vänner.. Vi bor även grannar och umgås i stort sett varje dag på det ena eller andra sättet..


Vi kommer snart att åka till Lillstan och träffa en massa roliga människor inklusive Nära nära.. Hon hade frågat honom idag om det gick för sig att hon & hennes man kunde bo hos honom ifall det krisade.. Men tydligen hade inte han varit så pigg på det.. Kanske för att vi ska få lite tid själva.. Längtar mig sjuk efter att få åka dit nu.. Bara glömma alla jobbiga problem som finns här hemma..


Saknar...




Av Emma - 12 oktober 2009 12:38

..huvudvärk jag har fått nu,....


Hoppas ni har en bättre dag!!

Av Emma - 12 oktober 2009 10:59

Nära nära igen..


Kändes skönt att få prata med honom.. Han skulle sova nu eftersom han jobbat natt, men det vara bara att ringa om det var ngt.. Vi skulle höras senare..


Nu ska jag ut på en promis med jobbet..

Av Emma - 12 oktober 2009 09:57

åh gråter...


Varje gång jag frågar mitt ex om hjälp med barnen så ska det bråkas och vara diskussioner om hur jag ska sköta barnen..

Vi bor kanske 10 minuters gångväg från varandra, så barnen har det enkelt att gå i mellan eller bara ta cykeln.. Men vår dotter som är 13 år är nog det lataste som går i ett par skor.. Hon vill bli skjutsad överallt och orkar inte ta sig fram för egen maskin.. Vilket resulterar i att hon gärna vill vara hos pappa så mycket som möjligt eftersom "gårn" ligger precis bredvid pappa. Så hon gnäller ofta om att det är så jobbigt att åka fram och tillbaka.. Hon går hem till sin pappa och frågar om hon får sova där istället när hon vet att hon ska hem till mig..

Grejen är den att han vill inte säga till henne att det är mammas vecka nu, så du får gå dit.. För då kanske hon känner att han inte älskar henne.. Ursäkta mig men hon är bara lat, när hon väl är hemma så trivs hon hur bra som helst hos mig.. Men det är just det där att antingen gå, cykla eller ta bussen som hon inte orkar..


Så nu fick först slängt i ansiktet att han tänker inte alls hjälpa mig att byta helg framöver eftersom det inte finns någon anledning för han och hans fru att ställa upp.. Ehh va? Säger ja då , jag hjälper dom att ta hand om deras son som är lite över 1 år.. I somras hade jag honom under min semester för att dom inte hade dagis.. Visst älskade jag varje minut att få vara med honom då han faktiskt är så galet go.. Men hur många är barnvakt till exmannens nya barn under sin semester??

Sen kommer förslaget att barnen ska börja bo 2 veckor i stöten istället för varannan vecka.. Jag har sagt förut att mitt schema inte tillåter det plus att jag tycker att det blir för länge med barnen och utan.. Speciellt nu när jag är själv och hon är i sin värsta fas hittils.. Dom är ju iaf 2 och kan tackla alla hennes vredesutbrott..


Så här sitter jag och tårarna bara rinner så ringer Nära nära och då höll jag helt på att bryta ihop..


Fy fan!!

Av Emma - 12 oktober 2009 09:01

.. nu blev han tydligen helt tyst..


Fan vill inte att det ska påverka mig men det gör det... :(


Bara så att du vet det Nära Nära men jag är skitförbannad på dig...





Ovido - Quiz & Flashcards