Läser du så skriver jag!

Alla inlägg under december 2009

Av Emma - 31 december 2009 02:02

.. om jag kommer till GBG nästa torsdag... Som det känns just nu blir det inte så och det är helt okej för mig.. Känner att jag kan skippa GBG just då.. GBG finns kvar både fredag, lördag och söndag.. Jag kommer iaf att åka hem från GBG måndag eftermiddag..


Lös den ekvationen...

Av Emma - 30 december 2009 20:02

.. att vara mamma till en tonårstjej.. Blir ju helt knäckt av att hon totalt ignorerar mig..


Jag minns när hon var liten och var supermammig, skulle bara mysa med sin mamma.. Pussas och kramas..


Nu får man knappt ett Hej när hon kommer hem eller ett Hej då när hon går..


När jag ringer för att fråga ngt så suckar och stönar hon om att hon inte har tid eftersom hon umgås med vänner.. Eller så kollar hon ngt livsviktigt på datorn, som absolut inte kan vänta..


När hände förändringen?!


När gick jag från att vara världens viktigaste person i hennes liv till att vara någon hon bor med..


När går det tillbaka att man blir lite intressant igen..


Jag försöker fråga saker så att vi ska ha ngt att prata om.. Men eftersom jag är så Ocool så fattar jag ju ingenting.. Dessutom har hon ett privatliv..   

Av Emma - 30 december 2009 16:30

.. när det gäller skor är på gång och ska öppna en webshop, billiga skor och snygga.. Passar mig perfekt eftersom jag absolut älskar skor..


Som här köpte jag sist när jag handlade ett par skor..


  

jag absolut älskar dom, superbekväma att gå i.. Grejen är att jag blir så satans lång bara.. Är ju 1,76 lång redan och tror jag blir en 11 cm längre i dom här ;)..

Av Emma - 30 december 2009 16:15

.. åh det är att gå och lägga mig före 23:30 varje dag så att jag får iaf 6 timmars sömn.. Som det är nu får jag 3-4 timmar och jag klarar mig inte på det...


Jag vill verkligen hålla det..

Av Emma - 30 december 2009 16:00

... men fortfarande förvirrad av vad som gjorde att han gick från att vara snäll till praktarsle på en dag.. Eller ville jag så gärna att han skulle vara bra att jag förbisåg alla tecken??


Nej det tror jag faktiskt inte, så mkt som vi pratade med varandra borde gett några tecken på det. Eller ?!


Jag hoppas att han träffar någon som inte tar fram den där fula dåliga sidan som han visade för mig.. Jag hoppas han blir lycklig, och kan vara så där charmerande, härlig och spännande som han var i början med mig..


För jag tänker inte önska honom någon olycka i livet, utan jag önskar honom alla lycka..


Det är det som är skillnaden på han och mig..


Jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad inte som andra behandlar mig..


Förstår ni nu hur mycket jag ser framemot ett underbart 2010, med en massa skratt och liv.. Jag säger inte att jag ska finna kärleken bara för att vi går in i ett nytt år.. Absolut inte.. Utan jag vet att 2010 kommer att ge mig en massa erfarenheter i livet, om dom kommer vara bra eller dåliga det vet jag ju inte förrän om ett år... Men jag vet iaf att jag kommer lära mig saker och ta med mig dom vidare när ytterliggare ett år kommer..


Det som står högst på min önskelista dock när det gäller 2010 det är att mina barn ska må bra, att det ska vara lugnt omkring dom.. Att vi vuxna kan samsas och lära oss av andras misstag.. Att vi klarar att bortse från våra egna behov och sätta dom i främsta rummet.. Det är det jag önskar mig absolut mest för det nya året.. Som det känns ibland kan det oxå vara en av dom svåraste sakerna att uppnå..

Av Emma - 30 december 2009 15:13

.. så känner jag att det nya året ska innebära mer träning än vad det här året gjort..


Så från och med 1 januari ska det bli en stor skillnad på hur det funkar hemma hos mig... Jag tänker inte köpa ngt gymkort då jag vet hur det slutar, att det ligger sen i plånboken och så händer inget.. Nej jag ska istället ut på promenader, minska portionerna och sen så ska jag ha en vit månad igen, jag hade ju det sept-okt och jag mådde som en prinsessa under den tiden så jag ska göra det igen..


Så från den 11 januari till den 6 februari så är det vit månad som gäller.. Varför jag väljer den 6 är för att jag då har arbetskompisarna på middag och det kan vara trevligt med ett glas vin  


Sen funderar jag på att köpa Zumbafitness, det verkar så jäkla roligt.. Att dansa sig i form och dessutom få en bättre kordination, det är fasiken inte helt fel  .. Så det står på min lilla önskelista just nu..

Är det någon som provat Zumba?!


Så jag börjar alltså den 1 Januari med promenader igen och den vita månaden börjar 11 januari   

Någon som hänger på?!

Av Emma - 30 december 2009 14:00

..ett par vinterbyxor tills våran resa..


Jag har ett par, men dom är lila med gula revärer och jag känner inte att det är så snyggt till min tomteröda jacka.. Sen ska jag ju ha vita skor med oranga skosnören.. Fast i och för sig så med ett par turkosa vantar och cericerosa halsduk, med en mössa som är orange så skulle jag ju iaf synas..

Ingen skulle vara orolig för att tappa bort mig  

Av Emma - 30 december 2009 13:43

..på det här med dejting.. Det funkar ju uppenbarligen inte på mig eftersom jag drar till mig den ena lustigkurren efter den andra.. Eller så är det så att dom utvecklar en diagnos på grund av mig  ... Men helt klart funkar det inte alls..  


Det här med arrangerade äktenskap kanske vore ngt, man träffas på bröllopet och lär sig älska varandra.. Känns som att då måste vi ju leva med varandra vad han än får för diagnos.. Hmm det lät inte så bra heller..


Nunna då?? Vore det ngt för mig?? Nja kanske inte det heller.. Bo med bara kvinnor och avlägga kyskhetslöfte är nog inte min grej..   


Måste fnula på den här..


Förslag ;)  

Ovido - Quiz & Flashcards