Läser du så skriver jag!

Alla inlägg under december 2009

Av Emma - 30 december 2009 13:29

.. min dotter som är hos mormor nu när jag jobbar heldagar..


Jag frågar hur hon vill göra på nyår och hon bestämmer att hon ska komma hem ikväll för imorgon ska hon umgås med sin killkompis och en tjejkompis.. Grejen är den att dom vill vara hos killkompisen och även sova där..


Konversationen


- Du gumman jag vet inte om jag vill att du ska sova hos honom, lite tidigt att börja sova hos killar..

-Mamma lägg av jag har sovit hos honom förut när jag var mindre.

-JO just det när du var mindre ja..

-Men ni tre kan väl vara hos oss på nyår?

-Men lägg av du är ju hemma..

-Jag ska vara hos Mette, så ni får ju vara ifred

-Mamma, Mette bor granne med oss ju..

-Jo, men även hans föräldrar är ju hemma..

-Ja, men dom är ju coola..

-Nu vill inte jag prata med dig längre..  

-Mamma jag förstår det  


Luften gick ju bara ur mig.. För det första är hans föräldrar typ 10 år äldre än mig, för det andra förstår jag inte varför dom är så coola..


Jag känner mig inte gammal just nu, just bara jävligt ocool...

Av Emma - 30 december 2009 11:02

.. resa..


En av anledningarna är att jag ska få se Bettan åka skridskor.. Att jag ska få se henne röra sig i skogen i vinterkläder.. Att jag ska få träffa Kocken igen och alla andra underbara människor.. Att jag vet hur mycket skratt det kommer vara..


Frågan är om Bettan kommer att kunna stava denna resa, om hon kommer veta vilka pengar hon ska använda.. För Bettan guuuuud va du e bra;)


Av Emma - 30 december 2009 08:54

.. då jag skrattar mer än jag gråter.. Då jag uppskattar livet mer än jag fördömer det..


Jag vill ha ett lugnt år.. Jag vill få en bra start..


När jag tänker tillbaka på den där första resan i Januari, som jag skrattade så kul som jag hade.. Saknar det faktiskt.. Det där skrattet & leendet.. Det är väl så det ska vara att man kan börja minnas det positiva och glömma det negativa..


I år börjar jag oxå året med en resa, men med en annan vän, där skrattet oxå kommer att finnas.. Det kommer bli en resa med varma vinterkläder, skridskor & matsäck.. Men troligen hinner vi med en och annan kväll med höga klackar oxå ;)


Men om jag nu ska glömma det negativa med vad som hänt i år och fokusera på det som var bra.. Så kan jag säga att jag var lycklig kär ett tag, med en DÅ fantastisk man.. Som fick mig att skratta, le, älska och njuta av livet.. För jag har ingen lust att  minnas det dåliga, alla tårar, all ångest.. Jag har ingen lust att minnas hur oroliga mina vänner var, hur dom tog hand om den där blöta lilla disktrasan.. Det jag vill minnas är att jag har fantastiska vänner som finns där hela tiden..


Så nu fokuserar vi på det bra.. Åh låter 2010 bli året då vi slutar ställa tråkiga diagnoser, då vi skrattar mer än vi gråter och när vi lär oss att Lars inte är Geir baklänges =)


PUSS

Av Emma - 30 december 2009 08:51

.. att jag skulle kunna somna stående i ett hörn.. Men nu gör jag inte det utan jag gör det jag ska till 21:30 ikväll, sen går jag hem och sover och upp igen och gör nytta mellan 8-15 och sen så blev jag ju tvungen att göra nytta på nyårsdagen oxå mellan 8-12.. Hmm undrar när jag får göra lite nytta i sängen, alltså sova menar jag då..



Av Emma - 30 december 2009 05:49

.. eller vad man nu säger när man är så trött att man nästan faller ihop...


Har inte sovit så där jättebra, har haft en väldigt intensiv dröm..


Drömde om ngt från i våras.. Hur man förflyttar en soffa 1,5 meter från väggen på ett väldigt roligt sätt.. hi hi... Ja det var tider det .. ha ha ha..

Av Emma - 30 december 2009 00:30

.. i pyjamas och mockasiner så varmt och skönt.. Försöker prata lite med Magda men det är ju tvärkört hon är ju så upptagen av sin J   .. Men det unnar jag henne verkligen ..


Själv kan jag inte sova, utan letar någon att prata bort natten med..


Börjar sju imorgon men är inte det minsta trött, borde kanske vara det med tanke på att jag ska jobba till 2130...


Dessutom fick jag idag reda på att jag jobbar 8-12 nyårsdagen.. Tjohoo vilket litet glas champagne det blev på nyårsafton..


Av Emma - 30 december 2009 00:06

.. hämtade katten och sen hamnade jag hos Sanna en stund.. Drack vin och skrattade med henne och Freddan..  Inte ens han förstod vad fan idioten håller på med..


Ja det var trevligt iaf.. Nu har jag snobben pyjamasen på och är redo för sängen .. Tror jag..

Av Emma - 29 december 2009 17:44

.. ner idag.. Har skrattat massor idag och varit i Globen på lunch med jobbet vilket var supertrevligt.. Men så fort jag börjar tänka på FM så blir jag både arg & ledsen..

Undrar om han förstår och bryr sig om att han sårat mig som person, att han kastat ut anklagelser som är så falska.. Undrar om han förstår vad konsekvenserna hade varit om min dotter sett det där inlägget, hur hade jag förklarat det?!


Jag ville verkligen ha honom som vän av den simpla anledningen att han hade så mycket att säga av intresse.. Han babblade inte en massa skit utan han pratade verkligen om sådan han hade kunskap i. Han fick mig att skratta och le när jag mådde som sämst.. Men några kärlekskänslor var det aldrig tal om, det vet alla i min närhet, inklusive min mamma..


Jag har ju för fasiken haft kontakt med andra killar, jag har bara inte berättat det för honom.. Varför vet jag inte, kanske för att han faktiskt inte frågade.. Jo han frågade om jag träffat någon mer från nätet och då sa ja nej, för det har jag inte.. Men det finns väl fler ställen än nätet att träffa killar på eller?? Sen att jag inte träffat någon av intresse spelar inte heller någon roll..


Han tycker att vi har flörtat med varandra via mess, eller han tycker jag har flörtat han har ju bara hängt på.. Men om det är att flörta ja då har jag ju verkligen flörtat både med Frasse och Lagens Långa Arm.. Skulle jag göra det om jag nu var intresserad av honom?


Jag har så svårt att släppa att han suttit med sina vänner och tagit 1 äpple + 1 äpple till och fått lingonsylt..  Ja menar jag förstår inte tankesättet hos en sådan smart person.. Eller så ville han helt enkelt ha en anledning till att bryta kontakten med mig, åh fantiserade ihop bland det värsta man kan anklaga en tjej för.. Sen att han jämför mig med sina ex som tydligen gjort så känns ju inte direkt upplyftande!!


Kan ju säga att både Bettan och Mette vart vansinniga när jag berättade om hans tilltag.. Reaktionen var ju verkligen men du tänder ju inte ens på honom och vill ju bara vara kompis.. Jo just det säg det till honom.. Bettan undrade vad han gjort med sin hjärna.. Det undrar jag oxå för det här känns inte som samma FM som jag träffade första gången.. Den här personen är inte mysig, charmerande och spännande.. Utan bara elak, spydig och falsk...

Ovido - Quiz & Flashcards