Läser du så skriver jag!

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Emma - 15 november 2009 12:26

..det blev det istället för frukost... Vi kom aldrig igång med frukosten, men det blev Tacopaj till mig och ärtsoppa till Anastacia =)... Ibland är ju rester så smidigt =)


Nu är det ryggläge i soffan som gäller... Eller mer för Anastacia eftersom hon e lite trött.. Hon gick upp 06:15, det gjorde inte jag =)... Kan tänka mig att man känner sig lite mör då... Ja just det jag gjorde ju så häromdagen sov 3 timmar och sen upp så.. Stackars Anastacia ;)

Av Emma - 15 november 2009 12:15

.. resten av stora sverige ser ut.. Men här i Nynäshamn så regnar det, och har gjort det sen jag vaknade.. Jisses det ser verkligen inte roligt ut.. Kan det inte snöa istället??? Alltså jag gillar inte snö men det är fan så mycket bättre än att det regnar den 15 november ...


Tycker ni om snö eller föredrar ni regn???



Av Emma - 15 november 2009 12:00

... ngt jätteroligt =)


Jag har "övertalat" Anastacia till att bli fodervärd till en av kattungarna =)... Känner ju att jag måste spara lite fler honor, så att man kan gå vidare i aveln =)


Så antingen får hon från kullen som är 7 veckor eller från den som är 2 veckor =)


Hon har redan en jättego och mysig katt som heter Molly så hon kommer att få en kompis =)

Av Emma - 15 november 2009 11:45

.. ska jag se till att börja städa ordentligt hemma.. Är så trött på hur det ser ut.. Vill att det ska lukta gott och att man ska bli glad över att vara hemma =)


Idag kommer även barnen hem och det ska väl bli hur mysigt som helst.. Vi ska äta middag med Mette, jag ska laga maten idag.. Pannbiffar, potatis, min goda gräddsås och lingonsylt =), mums så gott det ska bli =)...


Nu har jag barnen till nästa söndag och jag jobbar bara 3 dagar den här veckan, kände att jag behövde byta bort lite dagar så att jag får mer tid med barnen.. Så jag tog bort mitt måndagspass som var ett kvällspass..


Sen börjar vad jag kallar helvetes veckan, jag kommer jobba alla dagar den veckan.. Onsdagen är egentligen en ledig dag men vi har vårat sista Apt inom Sthlms stad sen blir vi ju Attendo vilket ska bli rätt spännande faktiskt... Sen på torsdagen så ska jag på en jobbresa börjar 11 på dagen och slutar 21:30 på fredagen sen jobbar jag 9-21:30 både lördag och söndag... Tror jag räknade ut att det blir 83,5 timme den veckan... Så sen kommer jag behöva lite mys vecka med mina barn kan jag lugnt säga =)


Men nu struntar vi i det och koncentrerar oss på att jag ska få en härlig vecka med barnen nu =)

Av Emma - 15 november 2009 11:11

Har haft en helt underbar kväll med Anastacia, vi åt jättegod broccoligratäng med potatis, drack gott vin och cider...


Vi facebookade och tittade på klipp på youtube, åh hur kul var inte det.... Vi skrattade så vi grät =)...


Vi pratade både härliga fantastiska minnen och väldigt tråkiga och sorgliga.. Men det är det som är så underbart, vi kan göra det å ändå hålla flaggan högt =)


Messade med FM (Emma-Pemma som bestämt namnet så vi hade tills vi hittar ngt annat) han vill att vi ska träffas igen och det gör jag gärna.. Han frågade flera gånger, för han ville att jag var säker på att ja verkligen ville... Han visste ju att jag var artig av mig och kanske sa jag ja bara därför... *skrattar*.. Nä så jäkla artig är jag faktiskt inte hi hi hi ;)


Han var på ett coktailparty igår och då blev jag uppgraderad från undersköterska till sjuksköterska *Asg*... Så han har gett mig lite mer befogenheter tror jag.. Tror att han drack lite mycket Gin & Tonic kanske ;)


Så ja det blir ju en till dejt och det ska bli jättetrevligt, men tydligen får inte jag välja film om vi ska på bio ha ha ha ha... Jag tror att det är ett klokt val ;)


Messade med Valpen/Lilleman oxå.. Ha ha ja söt är han iaf.. Men fortfarande 20 år...


Nu ska vi äta frukost!!


Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards