Läser du så skriver jag!

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Emma - 27 november 2009 19:02

Jag vet att jag skriver sällan numera, det är inte så att jag inte vill men jag finner ingen tid alls..


Så vad har hänt under veckan då?!

I måndags var jag hemma med sonen som var sjuk, och när han åkte till sin pappa på kvällen så smet jag och Bettan ut för ett glas vin i Skrapan.. Ytterst trevligt =).. Sen så gick vi vidare till mest och tog ett glas vin där.. Sen körde faktiskt FM hem oss, eftersom han var på en affärsmiddag inne i stan.. Väldigt snällt, han följde med upp till mig, vi tog en kopp the och pratade lite innan han åkte hem..


I tisdags så började jag jobba 7:00 och jobbade till 18:00.. Var hemma 18:45 och var grymt trött.. Lite efter åtta kom FM hem till mig på middag och jag kände själv att jag borde avstyrt det då jag inte var på det bästa humöret.. Trött, hungrig och sur är ingen rolig Emma att umgås med.. Men vi såg på film, åh sen åkte han hem.. Inget har faktiskt varit speciellt bra efter det.. Visserligen åkte han iväg för att umgås med vänner men jag märker att han nog inte var så impad på en sur och trött Emma.. Men vad skulle jag gjort?! Jo jag skulle avstyrt dejten..


Onsdags så började jag 10-16, var egentligen min lediga dag men eftersom det var sista mötet innan vi blir privata så var det viktigt.. Vi fick oxå våran Certifiering i IIP (Investors in people), vi har jobbat hårt för den i flera år nu.. Kändes toppen att få gå in i det nya företag med det här =), vi har ju ett bevis på att vi är jävligt bra =)..

Sen var det möte i skolan angående min dotter och det var lite si och så med hur det går, men nu är det skärpning från alla håll.. Så nu gäller det att jobba hårt!

Sen gick jag hem och bara låg och slöade framför tvn, man får faktiskt det ibland..


Torsdagen började med Veterinärbesök kl 8:30, vilket gjorde att jag klev upp kl 06:50, suck va trist..

Sen lunch i centrum med en gammal klasskamrat och sen var det iväg till jobbet.. Vi skulle börjat 11 men fick komma 13 istället.. Så gick på 13:00 i går..


Fredagen är nu här och jag har ännu inte varit hemma.. Är sjukt trött, men vi har ju varit på resa med våra fantastiska boende och haft sjukt kul.. Men som sagt slutar inte förrän 21:30... Då kommer syster förbi och hämtar mig och kör mig till närmaste bussstation så jag kan åka hem, samtidigt får jag en mobil från mamma då min dog under resan.. Jävla skitmobil, det vart varmt i min ficka så det bildades kondens inne i telefonen så den är död.. 5700 kr kostade den ny och den klarar inte ens en varm ficka..


Jobbar lördag & söndag 9-21:30.. Så det kanske dröjer innan vi syns.. Troligen syns vi måndag efter 15 eftersom jag jobbar 7-14 på måndag oxå..


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards