Läser du så skriver jag!

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Har ni den där...

Av Emma - 6 november 2009 20:55

.. speciella vännen som ni upplevt en sådan otrolig connektion med från första sekund, en vänskap som varit mer än en livstid på bara några månader..  En sådan vän har jag .. Anastacia..


När jag träffade henne på en fest för snart 7,5 år sedan, var det som en blixt slog ner... Hon var tillsammans med med barnens pappas bästa vän.. När vi sa hej tog det 5 minuter innan vi bytt nummer, och jag upplevde en sommar med skratt, glädje, sorg och tårar.. En vänskap som tog en tupplur när jag försökte laga något annat..


Vi hade en av dom bästa somrar jag någonsin haft, vi hade en fantastisk vänskap.. En sådan där vänskap där man kan sitta tyst och efter 1 timme säga första ordet.. Eller bubbla om allt och inget i flera timmar och fortfarande ha lika mycket och säga nästa dag.. Anastacia var min sommar 2002...


Säger man karlskoga, öl och barbados i samma mening så är det vi.. Det var då vi blev Gudrun och Anastacia och jag lovar att just den historien ska berättas här..


Men någonstans tappade vi båda fotfästet på olika sätt och våra vägar skiljdes.. Jag trodde hon hatade mig.. Tills jag en dag tittade i en påse som jag fått från henne.. Där låg ett brev, som jag läste nästan 7 månader senare, ett brev som fick mig att sitta på golvet att gråta.. Som fick mig att ta kontakt igen... Jag kommer ihåg när vi träffades igen.. Hur mitt hjärta slets itu av att hon inte mådde bra, men jag försökte blunda länge.. Ville ju ha min vän i mitt liv igen.. Men vi skiljdes igen..


Sen kommer jag ihåg hur jag satt hemma och fick bara en känsla av att något var så fel med henne.. Då tog jag kontakt med hennes mamma, rädslan som var att hon inte mådde bra fanns där tills jag fick ett mess att hon var ok..


Sen den dagen började vi ha kontakt igen, hon fick ett till barn... Hon är verkligen en person som gått från att vara energisk, fantastisk och underbar till att knappt finnas till för sig själv till att bli lika underbar, fantastisk och energisk igen..


Sitter hemma och lyssnar på barbados nu.. Lyssnar på Ditt Namn och Nummer,,, Kommer du ihåg vännen vem det handlade om , vem jag tänkte på ...


Miss you honey!! Jag hoppas vi ses snart...

 
 
Ingen bild

Anastasia

6 november 2009 22:02

Va bra du skriver, gumman!

 
Emma

Emma

7 november 2009 01:01

Gud vad jag saknar dig... Saknar våran sommar.. Saknar våran musik...

Saknar oss!!!

Du är en av dom få som kan krama mig och få mig känna mig trygg i bara ord...

http://laserduskriverjag.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 maj 2010 18:24

.. på fejjan är ändrad...     Ni hittar det på http://babesontour.blogg.se ...

Av Emma - 9 maj 2010 13:16

.. att man hittar mig igen på http://babesontour.blogg.se för det är där jag hänger nu :) ...

Av Emma - 3 maj 2010 19:59

... med Bettan idag och vi har bestämt oss för att börja skriva tillsammans igen på våran gamla blogg http://babesontour.blogg.se ... Saknar att skriva med henne och det var roligare att göra det tillsammans...   Så nu ska jag kolla om jag kommer...

Av Emma - 3 maj 2010 13:34

snart..               Så här står det om maten på hotellet, vilket låter helt fantastiskt!   Med All Inclusive går du aldrig till sängs på tom mage – tvärtom! På Jasmine Resort kan du avnjuta din frukost på...

Av Emma - 3 maj 2010 10:42

.. folk att svara om dom kommer att komma på våran fest..   Man har fram tills den 10 juni på att svara och hittils har av 160 inbjudna, 31 tackat ja och 4 tackat nej.. Ska bli intressant och se hur många vi blir..   Längtar verkligen.. Men f...

Ovido - Quiz & Flashcards