Läser du så skriver jag!

Alla inlägg under februari 2010

Av Emma - 2 februari 2010 13:52

.. förvirrad just nu :)

Av Emma - 2 februari 2010 11:19

.. gör att man är hemma och har det kul brukar ju oftast handla om tjejträffar av olika slag.. Men eftersom jag umgås mycket med Mette och hennes man ville jag ju komma på ngt som vi kunde göra tillsammans som även han skulle tycka va roligt.. Nu är det så att Mettes man är kock en bra sådan han har till och med vunnit tävlingar :)


Så min ide var att vi tar tjejerna mot killarna och så lagar vi mat! Ungefär 2 helger i månaden ska vi laga mat ibland mindre.. Men vi kör varannan gång.. Då ska det vara hela grejen.. Så första gången blir nästa helg om det funkar som det ska..


Meningen är att vi ska fota alltihopa och lägga ut, så troligen blir det nog på en blogg som även grabbarna kan använda.. Så kommer det förklaras hur man lagar allt..


Eftersom jag är singel så får hennes man välja sin partner alldeles själv och då lär det väl bli en av sina kockkompisar..


Men det är ju inte bara själv maten det handlar om utan även presentation, val av vin och etc...


Åh idag hittade jag vår efterrätt :) Så nu har även våran planering börjat!


Vi får varje gång välja vårat eget tema... Dyrt, mellan, budget , smalt eller fett.. Ja varianterna är många, men jag är så säker på att vi kommer få många roliga kvällar tillsammans :).. Dessutom så kommer man ju att laga nya roliga rätter som man kanske aldrig hade prövat på annars!


Nej nu är det dags för kaffe :)

Av Emma - 2 februari 2010 08:45

Idag mår jag faktiskt mkt bättre så imorgon ska jag jobba igen.. Igår när syster kom så valde jag att ta med min plåt med lasagne och åka ut till mamma.. Vad kan vara bättre än att vara sjuk och vara hemma hos mamma :)


Vi hade en jättetrevlig dag/kväll framför brasan :)  


Men nu längtar jag hem igen, har en massa att ta igen..  


Även om syster tycker att jag ska lägga in en stöt på killen som jobbar ner på macken.. Ja menar ja söt var han... Insåg själv hur lätt det var att låta leendet komma fram när jag stod där inne *fnissar*  

Av Emma - 1 februari 2010 08:08

.. så det är väl dags att sätta på en kanna kaffe till kvinnan och jag borde duscha.. Men hon är ju van att se mig som sju svåra år    Men kanske ska vi dämpa det till fyra idag   

Av Emma - 1 februari 2010 07:41

.. trött att idag kom det att hon var sjuk.. Men efter en diskussion är nu hur pigg som helst och står och sminkar sig...


Jag är iaf vare sig pigg eller frisk nog för att ens orka bry mig om smink idag..


Jag hoppas det har gått bra för Fm och gris iaf, han hämtade ju honom igår.. Vi satt och pratade ganska länge, försökte få honom att även ta barnen efter att dom tjafsat hur länge som helst.. Men han nöjde sig bra med Katten, fick ett mess att Gris inte gillade att åka bil, men att det hade gått bra när dom kom hem.. Hoppas hoppas nu att det funkar..

Av Emma - 1 februari 2010 07:15

..god morgon trots att man inte sovit ngt alls?! Har vaknat var och varannan timme för att snyta mig och hosta som en jäkla galning.. Men nu är jag iaf vaken med barnen skulle jag vilja säga.. Men dom har vänt sig och ligger nu och snarkar på nästa sida...


Ja så nu ska jag ställa mig och göra havregrynsgröt till oss, ska bli gott tända lite ljus ska jag oxå göra!!


Ovido - Quiz & Flashcards